ALFAVELOCE 2000 - szerviz és motorsport

Akció (2012. első negyedév)

Elhúz az autó? Lassabban áll meg? Kopog kátyúban, fekvőrendőrön, kanyarban? Minden rendben gépkocsija futóművével? 

TRW futóműalkatrészek párban történő beépítése esetén az alkatrész árából
10 % kedvezményre
és egy meglepetés ajándékra is számíthat.  

Az akció időtartama: 2012. márc ius 1. – 2012. május 31. 

A gépkocsi stabilitása nagymértékben függ a futómű állapotától. Ezt még tovább növelheti a benne található alkatrészek kopása. A nem gyári értékekre beállított és kopott futómű a gumiabroncsok gyorsabb kopását eredményezi, ami a tapadást és így a gépkocsi stabilitását az egyenes futás és kanyarstabilitás esélyét is halmozottan rontja. Továbbá a gépkocsi féktávolsága is megnőhet, ami miatt fékezéskor akár egy busz hosszával is tovább gurulhat az autó ahelyett, hogy megállna. Ezt még tovább növelheti a benne található alkatrészek kopása.

A kopás természetes folyamat ezeknél az alkatrészeknél, hiszen a feladatukat úgy látják el, hogy a mozgás közben kopnak. Éppen ezért érdemes évente kétszer ellenőriztetni a futómű állapotát. A téli jégbordás, kátyús utakon való közlekedés erőteljesebb igénybevételnek teszi ki a futóművet és alkatrészeit. Emiatt többszörös az esélye annak, hogy elállítódás illetve kopás alakul ki benne. A tavaszi átvizsgálás tökéletes alkalom a futómű elemeinek ellenőriztetésére is. Amennyiben az egyik oldalon kopás jelentkezik, úgy tanácsos mind a két oldalon kicserélni ugyanazt a részegységet, mivel hamarosan a másik oldalon is jelentkezni fog a meghibásodás.

Miért érdemes megvizsgáltatni a futóművet, és drágább, TRW futómű elemeket beszereltetni az autóba?

  • a kopott futómű elemek miatt a gépkocsi stabilitása romlik
  • ezt ronthatja még az elállítódott geometriai paraméterekkel rendelkező futómű
  • a gumiabroncsok is jobban kopnak egy elállítódott vagy/és kopott futóműtől
  • csökken a talaj és a kerekek közötti tapadás
  • nő a fékút, csökken a biztonság (pl. kanyarstabilitás, stb.)
  • a kopás természetes folyamat a futóműben
  • ezek az alkatrészek ugyanis úgy látják el a feladatukat, hogy mozognak, és közben természetesen kopnak
  • a geometriai elállítódás is természetes ugyanis a futóműbe „kapaszkodik” a karosszéria, kanyarban és fékezéskor előre-hátra, illetve oldalra dől, ezzel terhelve a futóművet
  • továbbá a futómű kapja meg a patkától, járdaszegélytől, gödörtől és fekvőrendőrtől érkező ütéseket, ami geometriai deformálódást okoz benne
  • évente kétszer érdemes megvizsgáltatni a gépkocsi futóművét
  • tavasszal mindenképpen szükséges az átvizsgálás, mivel a téli útviszonyok jobban igénybe veszik a futóművet és alkatrészeit
  • TRW az innováció élvonalában áll, így mindig a legújabb technológiák állnak rendelkezésre
  • főleg az eredeti alkatrész beszállítói piac számára fejleszti termékeit
  • jó/kiváló minőségű, termékekről van szó, ami a felsőkategóriájú gépkocsik esetében is hozzásegítette az eredeti alkatrész beszállítói piac megszerzéséhez (gyári beszállító Audi, BMW részére)
  • a TRW futóműalkatrészei németországi gyárakból származnak
  • a TRW szinte 4000 futómű elemet gyárt az európai autópark 90%-a részére
  • a TRW gyártási tapasztalatai lehetővé teszik, hogy a futómű elemek tulajdonságait úgy optimalizálják, hogy azok az ellenálló-képesség, a rezgések, és a zajvezetés tekintetében a lehető legmegbízhatóbbak legyenek